Příprava na půlmaraton – Den D se blíží

8 Kvě

Tak už mi zbývají necelé dva týdny, než poběžím svůj první půlmaraton. Dne 4. února jsem tady plánovala, jak se na něj budu průběžně připravovat: kombinovat běh třikrát týdně, sem tam nějaký jiný sport, pravidelný režim (hlavně spánkový), zdravé stravování a omezení alkoholických nápojů (vína). A také jsem v té době začala trénovat s profesionálním trenérem. Jak to všechno dopadlo?

  • S profesionálním trenérem, kterého platila společnost, kde jsem tehdy byla zaměstnaná, jsem nakonec absolvovala pouze ten jeden „nultý“ trénink. Můj přechod zpátky do novin se totiž poněkud urychlil, a i když mi moji bývalí kolegové tvrdili, že s nimi můžu trénovat dál, já jsem se raději pozemku firmy vyhýbala (jen pro připomínku: poté, co jsem vedení oznámila, že chci odejít, jsem byla požádána, abych si tedy svých pár švestek sbalila hned).
  • Běhat třikrát týdně jsem se snažila, ale přiznám se, že takové týdny byly spíš výjimkou. Už dávno si nehraju na žádnou princeznu z cukru a nějaký ten deštík mě nerozhodí. Ale lucemburské počasí je opravdu nevyzpytatelné a někdy se prostě běhat nedá. K tomu se přidal návrat do novin, občas nějaké večerní akce, nachlazení… Třikrát týdně se dá běhat jen v případě, že se pro mě běhání stane absolutní prioritou, kterou si poznamenám i do svého pracovního kalendáře. To mimochodem hodlám učinit teď aspoň na ty poslední dva týdny.
  • Pravidelný režim jsem zatím nastolit nedokázala. Ráno jsem pořád jako mátoha, protože chodím moc pozdě spát, v pátek obvykle melu z posledního a spánkový deficit doháním o víkendu.
  • Naopak ke zdravějšímu stravování jsem se snad jakž takž propracovala. Především jsem omezila mlsání různých nezdravých pochutin během dne a snažím se jíst pravidelně ráno, v poledne, kolem čtvrté hodiny odpoledne (ovoce) a večer. Dokonce jsem si do iPhonu stáhla aplikaci, která mi pomáhá sledovat, co za den spořádám, kolik to má kalorií a jestli jsem „v normě“. V normě tedy většinou nejsem – často tu hranici kalorií, které by mi na den měly stačit, přetáhnu. Když se ji snažím dodržet, prostě mám hlad. Já ale tu aplikaci nepoužívám proto, že chci zhubnout, ale spíš mi pomáhá si někdy dvakrát rozmyslet, jestli opravdu chci sníst sušenku nebo si po večeři dát ještě sýr (to víte – žiju s Francouzem). Po půlmarotonu s tímhle sledováním asi přestanu, protože je to přece jenom trochu otrava, pořád si poznamenávat, co jsem snědla nebo vypila.
  • Na druhou stranu mi ta aplikace pomohla i trochu omezit alkoholické nápoje, a to především proto, že jsou většinou tak kalorické, že se pak kvůli nim můj denní plán snadno celý zhroutí. Takže si dopřávám maximálně jednu skleničku vína k večeři. A ode dneška až do půlmaratonu vypustím i to víno.

Zatím si pořád nejsem úplně jistá, že těch 21 km uběhnu. V březnu jsme se s Motýlem při tréninku trochu ztratili a omylem uběhli 16 km a musím říct, že jsem toho měla plný kecky. Minulou sobotu jsem si dala hodinu a šestnáct minut a při návratu domů byla zklamaná zjištěním, že jsem za tu dobu uběhla „jen“ 12 a půl kilometru. Připadám si pomalá a hlavně nevytrvalá. Motýl mě utěšuje, že prý se při půlmaratonu nechám taky trochu strhnout davem a že mě všichni ti ostatní běžci budou motivovat a únavu tolik nepocítím. No nevím.

Pokusím se těch posledních několik dní skutečně nastolit pravidelný režim. Budíka si nařídím nejen na sedmou hodinu ranní, ale na mobilu taky na půl jedenáctou večer, abych si uvědomila, že je čas jít spát. Budu dávat pozor, abych denně opravdu vypila ty doporučované dva litry vody, nebudu pít žádný alkohol a jíst lehké a výživné pokrmy, hlavně zeleninu a ovoce. A běhat budu obden až do příštího čtvrtka, ale budu mít přitom na paměti, že se nesmím „přetrénovat“.

Zároveň se ale už docela těším, až budu mít ten půlmaraton za sebou a budu se zase moct soustředit i na jiné věci.

Jedna odpověď to “Příprava na půlmaraton – Den D se blíží”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 1. předsevzetí: každý den 7 minut cvičit | Luxusní život Vanilky - 3.9.2013

    […] rychlost ani výsledky běžeckých závodů, ale chodila jsem běhat celkem pravidelně. V dobách přípravy na půlmaraton někdy až třikrát týdně. Běhání se mi zkrátka zalíbilo pro svou jednoduchost a […]

Napsat komentář

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 103 other followers

